vineri, 4 noiembrie 2011

Agua de la Tierra - NH - parfum!

ProbaSponsor: NH Hoteles
Nume proba: NH HOTELES “WAKE UP TO A BETTER WORLD”      


  La inceput am crezut ca e o farsa. Un mesaj pe Facebook m-a sagetat in inima accelerandu-mi pulsul. Nu sunt eu cunoscator de limba spaniola dar intelesul cuvintelor acelora m-a gadilat placut in urechi asezandu-se in intelegerea mea, ca apa scursa dintr-un robinet in paharul gata sa se umple. Redau mai jos textul:
          El concurso "Name your Room” tiene un feliz ganador! Durante las últimas 4 semanas, miles de amigos han puesto sus nombres a las habitaciones de NH Hoteles alrededor del mundo. Ahora, estamos felices de anunaciar que Ion Toma Ionescu es el ganador del concurso! Él disfrutará un viaje por una semana a México en "su" habitación del magnífico NH Queretaro. Gracias a todos por participar! Esperamos que hayan disfrutado el concurso y recuerden que toavía tienen su propia habitación en algún hotel NH.
          Am baut jumatate din paharul cu “Agua de la Tierra”, (sunt si o serie de parfumuri) in ambalaj oxo-biodegradabil (durata de biodegradare a ambalajelor e de maxim 7 ani de zile, in loc de 400 de ani cat dureaza plasticul), aflat la indemana si m-am asezat pe scaun. Imi venise in minte unul dintre pricipiile dupa care se ghideaza reteaua hoteliera NH (al treilea lant din Europa pe segmentul business detinand 400 de hoteluri, însumând 59.847 de camere, situate în 25 de tări din Europa, America si Africa.) pe care mi le tradusese cineva la Buenos Aires:
          Imaginatia fiecaruia dintre noi este nelimitata, dar resursele Planetei sunt limitate; de aceea, reducem consumul de apa si administram mai eficient resursele naturale.
          Am respectat pricipiul, bine ca mi-am adus aminte! O sa mai citez cateva principii sanatoase din conceptul “Wake Up To A Better World”, sa se vada ca sunt un tip cu discernamant si ca statul roman nu a investit degeaba in mine
          Reducem utilizarea energiilor conventionale si nu in ultimul rand, noi insine oferim energie pozitiva oaspetilor nostri.
          Utilizam surse de iluminat ecologice. 
         Nu facem economie de zambet, sprijin, buna dispozitie, dar facem economie la tot ceea ce ar putea dauna mediului inconjurator. 
         Am inlocuit mentalitatea de “nu se poate”cu atitudinea “sigur ca pot”.
         Reusim sa iti oferim intotdeauna o dimineata buna si un “Buna Dimineata” nu doar prin cuvinte. 
         Avem grija de mediul inconjurator la fiecare intalnire de afaceri organizata in hotelurile noastre, propunand conceptul de “ecomeetings”: folosire eficienta a energiei si apei, reducere a emisiilor de CO2, utilizarea de materiale biodegradabile.

           Abia ma-m intors din Argentina. Se pare ca am avut acolo un prieten bun: BORGES (Jorge Francisco Isidoro Luis Borges Acevedo). El a fost unul dintre cei mai importanți scriitori ai secolului al XX-lea. Romancier, poet, eseist, faimos pentru povestirile sale fantastice, în care a unit cu măiestrie idei filozofice și metafizice cu temele clasice ale fantasticului (și anume: dublul, realitatea paralela a visului, cărțile misterioase și vrăjite, salturile în timp). Borges a lăsat o moștenire importantă în toate domeniile culturii moderne si dupa cum veti afla acum, mi-a lasat si mie o importanta mostenire.
            În ciuda faptului că a fost favoritul obligatoriu al fiecărei ediții ale Premiului Nobel, începând cu anii 50, Academia Suedeză nu l-a premiat niciodată, preferând uneori autori mai puțin cunoscuți. Borges a invatat suficient din greselile academiei si dupa moarte, a instituit un premiu al "veteranilor promitatori in literatura".
            De-abia ce m-am aflat in Argentina, caci anul acesta mi s-a conferit mie acest premiu pentru cartea Dosarul "Albastrii. Fenomenul Pitesti 1971, aparuta recent la Editura Paralela 45 a lui Calin Vlasie.
           Cat timp am stat pentru ceremonii, am locuit in Buenos Aires in Hotelul NH Latino. L-am ales pentru ca citisem undeva cat de angajat e in problemele ecologice. Mi-am adus aminte unde citisem adnotarile respective, erau un fel de preambul al probei nr 13 la Concursului SuperBlog. Sa dam un copy/paste ca sa nu mai punem link: 
          NH Hoteles a inceput sa instaleze si sa ofere gratuit oaspetilor sai puncte de reincarcare rapida pentru masini electrice.
          Prin conceptul de Ecomeetings aferent evenimentelor sociale si de afaceri gazduite in cadrul hotelurilor noastre, propunem partenerilor o abordare responsabila privind protejarea planetei.
          NH Hoteles a demarat parteneriate strategice cu Comisia Europeana in programele acesteia “GreenLight” si “Green Building”, devenind un model de referinta pentru hotelurile din intreaga lume in domeniul protejarii mediului inconjurator.
          Va spun eu c-am trecut pe-acolo,toatea astea nu sunt povesti, exista: sisteme de iluminat cu senzori de miscare, cosmetice cu ambalaje oxo-biodegradabile, dispozitive care asigura un consum minimal de apa si un decor sobru si elegant. Sala de conferinte unde mi s-a inmanat premiu cu accesorii moderne, sauna si piscina, centrul de fitness complet echipat si saloanele de relaxare. Totul este modern si functional.
          Am luat cateva imagini sa va convingeti cat respect au pentru ambianta placuta a musafirilor si cata grija pentru mese la restaurantele ce ofera bucate alese si vinuri minunate. Nu vreau sa devin plictisitor, ati putea crede ca n-am mai calcat in lume prin hoteluri de 4 si 5 stele Photos of NH Latino, Buenos Aires 
This photo of NH Latino is courtesy of TripAdvisor
          Dar sa continui. In prima zi intrand pe laptop, au wireles gratuit, tot timpul si incercand sa ma documentez, am dat de siteul hotelului si am zarit undeva scris:
          Alguna vez imaginaste una habitación de hotel, en la ciudad del mundo que vos elijas con TU nombre? NH Hoteles lo hace posible! Participá en nuestro concurso Name Your Room http://www.facebook.com/NHHoteles?sk=app_224568724224268 y podrás ganar un viaje + estadía por una semana para verla.NH Hoteles Argentina.
          M-am uitat pe usa, am fotografiat-o si am trimis datele cerute.

          Animatia urmatoarelor zile, festivitatile si dineul, desfasurandu-se dupa cum v-am mai spus in hotel, m-au pierdut cu totul de concursul acela. Abia acum intors acasa la Bucuresti, mesajul de pe facebook iata ca imi creaza suficiente emotii.
          Primul gand a fost sa dau un telefon, dar mai bine nu. E politicos sa ma deplasez maine dimineata la hotelul nostru din Bucurest din lantul de hoteluri NH, e chiar in centru aproape de Piata Unirii si Palatul Parlamentului, mai ales ca intamplator cunosc Managerul General, pe doamna Elena Dumitrescu, i-am luat o data un interviu. O sa cumpar un buchet de flori si sigur imi va explica ea cum sta treaba.

Aceasta postare e in cadrul Concursului SuperBlog

Jurizat 86 puncte

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu