miercuri, 5 septembrie 2012

Crin împărat la Capri



            

          O bătaie imperceptibilă în uşa masivă, încrustată, a apartamentului regal şi o voce, desigur pierită, se strecură ca o umbră în interiorul camerei albastre unde trona baldachinul uriaş sub care o pădure de oase de stirpe nobilă venită cu vaporul să admire frumuseţile de paradis ale insulei a hodihnit de-a lungul timpului. Ce bine că Caesar Augustus, hotelul de cinci stele, a respectat lenea seculară a monarhilor care i-au trecut pragul!

        Stăpâne, sună cu insistenţă de două zile telefonul de la Bucureşti al premierului Ponta. Zice că vi s-a terminat şi concediul şi interimatul şi e musai să vă întoarceţi să conduceţi Senatul.
        Acu’, deontologul din mine nu-mi permite să intru la om sub baldachine! Nu ştiu dacă se consumase epilogul sau uzufructul se păstrase integru sub mărăcine, dar l-am văzut ţâşnind negru pe Crin, ca săgeata din arc, de s-a speriat lângă dânsul şi biata Jeanne d'Arc.
        Ponta ăsta mă calcă pe nervi, n-am cuvinte! E imatur de te-apucă plânsul şi flecar. Când ai fost preşedinte interimar nu mai poţi zi de zi să fi la Senat, cârciumar. Mi-a stricat momentul, visam fascinat că m-au votat insularii, aici la Capri, împărat, şi mi-au pus coroană pe cap sub un palmier. Iniţial mă gândisem să-l urc în barcă şi pe el, să-l scap de Băsescu, să-l fac premier, dar s-a dovedit o libarcă
        Bustul gol al lui Crin se îndreptă către geam şi, privind cerul senin, se mai liniştii. Vegetaţia luxuriantă şi stâncile albe de calcar ieşeau spectaculos din apa de culoare torcuoaz a Mării Tireniene. Undeva în dreapta, Monte Solaro, cel mai înalt punct a insulei(589 m), aştepta cuminte să sporească în înălţime. Toată noaptea gândise proiectul care să împlinească rotund cei 600 de metri, ridicând pe postament statuia, spre încântarea supuşilor şi noua fală a insulei.
        Singura nelamurire rămasă era dacă în braţele sale puternice avea să ţină lupoaica sau pe Jeanne d'Arc de alături.
Desigur, va organiza un referendum să cerceteze dorinţele caprioţilor.

P.S.
Se pare că PNL-ul a luat notă şi-i pregăteşte împaratului o rulotă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu