luni, 4 martie 2013

Giethoorn – mica Venetie a nordului. Ziua a cincea



          Astăzi mergem la Haga. Ieri am fost într-o mică Veneţie. Un orăşel cu multe canale de apă, cu poduri arcuite pe sub care trec gâşte sălbatice. Apropo de gâşte am văzut pe un câmp aproape de oraş cred peste o mie de gâşte. Iniţial am crezut că sunt muşuroaie pe câmp, dar câteva şi-au deschis aripile şi am privit mai atent. Mi-a spus Claudia, seara, pentru că anul ăsta au venit atât de multe, e liber la împuşcat.

          În orăşel Giethoorn nu am văzut biciclete, iar maşina a trebuit s-o lăsăm într-o parcare. Doar bărcile au aici pista lor specială de apă, care se impleteşte într-o reţea ce pare complicată dacă te abaţi de la canalul principal. Unele poduri private sunt închise la capătul de dincolo, cu porţi. La fiecare intrare, există într-un stâlp câte o cutie poştală

          Poţi înnainta însă pe fiecare pod ca să prinzi un unghi mai bun de filmare sau de fotografiat. Puţini turişti. Vremea acum e rece şi în deltă, caci e deltă aici, sunt cu siguranţă câteva grade mai puţin. Dincolo de geamurile mari şi fără perdele ale caselor, localnicii, în jurul meselor servesc ceaiul sau cafeaua şi ne fac cu mâna.

          În fiecare geam e pus la vedere un vas cu o plantă ornamentală sau un alt obiect decorativ. Stilul caselor este acelaşi dominate parcă de acoperiş. Uneori muchia acoperişului nu este dreaptă e curbată aerodinamic, precum carena unei corăbii, iar deasupra ţiglelor roşii un strat de  paie presate destul de gros pe care cu siguranţă va creşte iarba. Pretutindeni tufe de ghiocei ne dau bineţe şi ne fac semne fericite împletind de zor la rochiţa primăverii.

          Trebuie să vă mai arăt ceva într-o grădina la Steenwijk am vazut niste sculpturi ciudate. Nu ştiu de ce am avut sentimentul că şi acestea s-au născut ca sa dea vieţii un alt sens, precum în cimitirul vesel de la Săpânţa noastră.

          Mă opresc aici. A început numărătoarea inversă. Trebuie să optez: ori la Haga , ori pe blog. De data asta aleg Haga.



Un comentariu:

  1. Dana Moldovanu · 3 prieteni comuni
    Normal ca ai vazut, dar niste rromi nu ai vazut? Pacat, ai fi avut surpriza sa nu mai vezi gaste. Dar zona e superba!

    RăspundețiȘtergere