joi, 13 noiembrie 2014

Balasoar pentru doi

          Mi-am gasit în sfârșit liniștea sufleteascǎ. Am citit un articol așezat, decent, scris fǎrǎ patimǎ de SeverVoinescu în care judecata lui liberǎ neîncorsetatǎ de activisme politice seamǎnǎ cu a mea. Înseamnǎ cǎ dacǎ doi inși constatǎ similitudini în gândire, s-ar putea trage concluzia cǎ oamenii aceia au toate șansele sǎ fie cu adevǎrat normali. Înseamnǎ cǎ și alţii din mulţimea tǎcutǎ pot fi ca ei. Și dacǎ mulţimea tǎcutǎ se duce cumva dincolo de 9 milioane de români, înǎuntru și în exterior, înseamnǎ cǎ ţara încǎ nu e acoperitǎ de tot de nor.
          Iohanis nu e cu siguranţǎ o persoanǎ providenţialǎ, nu face parte ne-am putut da seama nici din elita intelectualǎ progresistǎ, chiar dacǎ e om de școalǎ. Nu e din stirpe regalǎ exclusivistǎ. Bunicul lui a fost ceasornicar. Nici nu are har de șlefuitor de cuvinte, nu e nici mǎcar prestidigitator, sǎ scoatǎ fum pe nǎri și sǎ-ţi bage în buzunare plǎcinte. Nu face mǎscǎri și aranjamente obscure și nici socru la o adicǎ n-a excrocat pǎdure, chiar dacǎ soacra are pensia micǎ.
          Ce e sigur, nu știe sǎ fure, nu minte, nu scuipǎ seminţe, nu și-a plagiat doctoratul n-a vândut nici copii și încǎpǎţânatul, nu vrea sǎ le dea baronilor liber din pușcǎrii anul viitor și nu e nici marele unificator care seamǎnǎ urǎ la trei cuvinte scoase pe gurǎ. Nu lunecǎ printre degete moluscǎ și nici nu bâzâie întruna ca o muscǎ.

          Ar trebui sǎ-l încercǎm președinte.

Plai bǎlai - pamflete politice

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu