vineri, 5 decembrie 2014

Crez blasfemic. Consideratii inconfortabile

            Mǎ desprind greu de Nordurile mele. Pare cǎ pe unii critici i-am contrariat cu titlul. Dupǎ știinţa lor, Dumnezeu n-a avut de la început politici pluripartinice clare, transparente, deschise. A creat unicord în acele momente, un singur Nord. Au fost șapte zile singulare și cinice. De altfel, în noapte, trebuie spus, nu se întrevedeau oportunitǎţi inutile și șoapte.  
Auster, mai întâi a inventat cuvântul în forma lui singularǎ, concretǎ și opus, a pus pe cer Steaua Polarǎ. A vǎzut cǎ lucrul nu era bine fǎcut, nu se așeza și a mutat nordul lângǎ stea.
            Știm cu toţii din clasele primare cǎ existǎ în univers erori, unele sisteme solare au doi sori, axa pǎmântului e înclinatǎ, forţa gravitaţionalǎ e perturbatǎ, sunt depresiuni atmosferice, aberaţii numerice, glaciaţiuni, încǎlzire globalǎ, malversaţiuni, teorie cabalǎ în lume e o derivǎ mereu în spiralǎ.
            E dreptul meu sǎ am în cartea mea și nord de inimǎ, și nord de stea, și nord de literǎ, și nord de salcie, și nord de strigoi, și nord de piatrǎ, și nord de animal, și nor de înger, si nord de gușter, și nord de cuvânt în care sǎ sânger înfrânt…

Mǎ opresc aici. Cateva zile mǎ retrag la Sibiu sǎ pun ţara la cale cu Iohannis...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu