marți, 30 decembrie 2014

Spiritul turului doi

       

          Cărtărescu este cel mai mare scriitor român contemporan.”
          Nu știu ce mi-a venit acum sǎ abordez ultrasubiectul Cǎrtǎrescu! Poate cǎ datoritǎ modei mult rǎspândite printre ultrașii din galeriile Stelei(sau stelelor), de a întocmi anchete și clasamente la sfârșit de an.
          Pot fi de accord cu asereţiunea lui N. Manolescu din Istoria Literaturii Române pentru cei care citesc în necunoștinţǎ de cauzǎ, ca un simplu votant, unul dintre cei care n-a citit aceastǎ istorie dintr-un motiv anume și nici pe Cǎrtǎrescu întreg…
          Mi s-a întâmplat și mie, la fel ca microbistului ǎla belgian care, bucuros de victoria echipei favorite într-un meci important și-a uitat la plecare în tribunǎ, fetiţa de șase ani. Eu, dupǎ ce am cumpǎrat cartea la Gaudeamus, m-am așezat la coadǎ pentru autografe și, cam la vreo jumǎtate de orǎ, când sǎ ajung în dreptul maestrului m-am trezit cǎ nu o am. Dupǎ ce am plǎtit-o, am refǎcut filmul mental, mi-am luat restul la 100 de lei, dar am lǎsat pe tarabǎ cartea, civilizat ambalatǎ de vânzǎtoare într-o pungǎ cu sigla Paralelei 45.
          Microbistul belgian a doua zi dimineaţa a recuperat copilul de la o circǎ de poliţie. Eu ca un telectual ce mǎ aflu am declanșat cercetǎri filozofico-introspective și constatând propriile inconsistenţe, limitǎri și inadvertenţe comportamentale, am renunţat sǎ afișez rezultatele, optând pentru autoflagelare și încasarea materialǎ a pagubei în plan personal.
          Pot sǎ fiu de accord cu aserţiunea spuneam, totuși, ce mǎ nedumerește pe mine este insistenţa lui Manolescu de a-și susţine în fiecare an favoritul sǎ candideze din partea USR la Premiul Nobel pentru Literaturǎ.
          Se pare cǎ nici marele critic n-a pǎtruns spiritul turul doi al alegerilor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu