sâmbătă, 13 ianuarie 2018

Halep se mişcă şi dă-n Plişkă. Australian Open





Scriam anul trecut în 13 ianuarie un material haios, la mine pe blog, după un meci de tenis disputat între Halepa noastră şi Pliskova. Nimic mai potrivit în preajma asaltului de la Australian Open, unde tragerea la sorţi nu i-a fost îndeajuns de favorabilă încât ea să poată fi liniştită!  Ba dimpotrivă, ca să treacă de adversare va trebui să joace la cel mai bun nivel al ei!



Halep se mişcă şi dă-n Plişkă



      Mişcă-te şi tu odată ca te rog de o oră! 

Se pare că Simonei nu-i plăcea cum se mişcă Halepa şi era cu ochii pe ea! Iniţial a crezut că racheta e de vină şi a dat-o de câteva ori de pământ, să i se racordeze creierii de la coarda sensibilă. Da, cuiul lui Pepelea nu era acolo şi atunci l-a chemat pe antrenor.

–  Mă Cahille , ce se-ntâmplă cu mine? sunt neliniştită! Mă sperii de mor! Cumva azi noapte în dormitor, i-am făcut fericiţi ca o tâmpită şi pe Luke Perry şi pe Jason Prietsley, pe amândoi odată? A fost ceva între noi, că mă simt obosită?…

–  Stai liniştită că ţi-e bine! Un vis urât!… Dacă nu câştigi meciul ăsta cu Pliskcova, îţi va sta-n gât şi mâine te măriţi cu mine!...

Ce să facă şi biata fată! Doar n-o rămâne nemăritată!...

Meciul a fost cu multe greşeli de ambele părţi. Scrie în cărţi că e important să câştigi când joci prost. Aşa a fost! Simona Halep - Karolina Pliskcova 6-4/ 7-5/.



Ce-o fi să fie la Australian Open? Punem de-o căsorie?... Sau de vreun trofeu? E greu...
Să mai şi glumim dragilor!

vineri, 12 ianuarie 2018

Visele Mihaelei Buzarnescu



Nu ştiu din ce buzunar, cu siguranţă nu al lui Cosac, tenisul românesc a reuşit s-o aducă în prim plan pe această Mihaelă Buzărnescu, sau unde a stat ascunsă de a izbucnit abia acum, la vârsta  când alte jucătoare se gândesc la retragere, mai ales după două operaţii grele la genunchi, la care doctorii s-au grăbit să o sfătuiască să tragă cortina peste visele ei.  Pot afirma  cu certitudine că a trecut în transă ca o mare campioană prin această săptămână de excepţie de la Hobart, sigură pe sine ca un lunetist după ce şi-a fixat ţinta mişcătoare.

Dacă anul trecut când se afla dincolo de poziţia 500, ar fi avut inspiraţia cineva să o  întrebe despre visele ei, sigur nici ea nu ar fi îndrăznit să creadă că va ajunge să joace la acest nivel şi ar putea avansa într-un an în clasamentul mondial, cât alţii în cinci de poveste. Este deja începând de azi, după ce în semifinală a întrecut-o categoric pe Lesia Tsurenko 6-2/ 6-2! pe locul 44.

Mi-au plăcut mult cuvintele reporterului care i-a luat interviul pe teren după partidă.

Mergi, odihneşte-te pentru mâine şi visează frumos!

Felicitări Mihaela Buzărnescu şi succes în prima ta finală WTA din carieră

Poezia care toarce subconştientul înţelesului



Poetul şi criticul Daniel Marian de la Deva ne bucură cu încă o cronică de carte. Mulţumim poete!



   
     Poezia care toarce subconştientul înţelesului



            De regulă avem în cap o turmă de unde, neţesălată de nicio autoritate de reglementare a undelor. Ne prefacem că miraculos am şti de noi, când de fapt suntem varză, cotor de varză şi moare de varză. Cam asta se petrece cu percepţia în ziua de azi. Astfel că devine suspect dacă nu chiar paradoxal atunci când emisia inversă se poate realiza neaglomerat. Când comunicarea se face şi dincolo de aditivii toxici care sunt înşiraţi să intre prin orice por rămas descoperit.

            Se întâmplă ca îndeletnicirea poetică premergătoare artei să suporte această poluare căreia să i se împotrivească ori până la înec ori până la izbăvire. La Ion Toma Ionescu, are loc deopotrivă transcrierea unei ispăşiri, precum şi luciul de după, depinde în care carte a sa te uiţi încercând să găseşti rezonanţa care să-ţi fie potrivită şi nu potrivnică.

           „Argintarium” reprezintă întocmai formularistica necesară în scrierea ce tinde spre apogeul unei oaze bine definite. Aici te apropii de înţelesul direct, uneori emoţional, alteori destul de dur, ca şi cum ai fi fost dinainte la păscut cu toate variantele sale prezumtive, lăsînd însă acasă câinele de pază subînţelesul.

           În „rescrieri”, cum le intitulează poetul, lucrurile se aşează devenind clare, la urma urmei  pe parcursul unui traseu firesc măcinat de torente… „ce suntem noi să fim// pune ţăranul sămânţă/ în brazdă/ şi nu se întreabă// dumică tacticos/ în strachină/ ochii femeii// îi frânge oasele/ pălind-o cu un plod// şi vine de seceră/ stă ţăranul stâlp/ în capul locului/ şi înnorează// fulgere-i brăzdează/ faţa de glod// ce suntem noi să fim/ ţăranul împietreşte/ în crucea nopţii/ îngândurat// şi-n trupul încercat/ de secetă înfrăţeşte/ grâul curat” (ce suntem noi să fim).

            Categoric interesant pe tărâmul inexplicabilului, refugiul în „cuneiforme”: „ai putea tu să crezi că frunza/ e o lacrimă/ căzătoare/ (în memoria iubirii frunza/ scade în cercuri concentrice…)// că iarba/ e o ninsoare/ subterană/ (cât sânge atâta rană…)// că aerul/ e o dovadă uitată/ a atlanţilor/ )cuneiformă necercetată…)// că piatra în inima ei/ este oglinda începutului/ lumii luminii// şi grindă casei e femeia…// trupul ei/ răcoros/ curcubeu/ peste o vale izbăvitoare/ unde m-astâmpăr/ de dumnezeu”.

            Aici, unde legăturile dintre marile elemente dacă nu riscă să se rupă, atunci trebuie să se explice ca într-o temă de trecere la şcoala curajului.

            Chiar şi moartea poate fi delicată, iar viaţa indiferent de la care pecete luminoasă sau oarbă are dezlegare şi pe care traiectorie se înscrie, care-i este mănunchiul de culori destinat, îşi face întreg rondul în ograda fragilităţii fiinţei. „regimentul argeş”: „s-au pus capăt de început/ între dealuri de oameni/ casă cu casă la drum ştiut/ între dealuri de oameni// zidi şi o moară-n hotar/ între dealuri de oameni/ mircea cel morar/ fixând roată-ntre maluri// ţăranii de piatră/ pe piatră-şi strivesc anii/ între dealuri de oameni/ macină ţăranii…// şi argeşul curge/ şi grâu-i domnesc/ între dealuri de oameni/ pe ogor ceresc”. Şi: „străzi sunt/ cuvintele…/ răsfirate foşnesc/ atingând briza// îmi vin în minte/ tot felul…/ tălpile goale/ abia de învaţă/ să lipăie/ şi eu strivesc/ sânii cu dinţii de lapte…/ cu mâna la gură/ mama/ încremeneşte mută/ într-un cocon/ de umbră” (cocon de umbră).

            Lui Ion Toma Ionescu îi este optim explorată sensibilitatea şi exploatată eficienţa, atunci când se identifică alegoric în creaţia sa. Mie-mi pare că astfel este cel mai bine însuşită valoarea gândurilor care bat întotdeauna mult departe. Într-atât încât ne pot atinge şi convinge.



Daniel Marian
Cartea pate fi comandata la libraria editurii  Art Creativ 
https://www.facebook.com/EdituraArtCreativ/app/145650642157667/

miercuri, 10 ianuarie 2018

Din albumul cu amintiri



Pereche
        (Fotografia are pe putin 40 de ani)

el era o
corabie
cu grâu

ea însemnul
stelei
polare

el
sabie
în desfrâu

ea
lujer de rouă
în soare

amândoi
într-un
scrânciob

jucăuș
ea vioară
el arcuș
 

marți, 9 ianuarie 2018

PAZNICII SOMNULUI


Pe locurile din faţă
s-au strâns prietenii
într-un buz de ceaţă şi fum
pornit spre o direcţie 9


Pasagerii întâmplători
au coborât de drum lung
după câteva staţii
deşertând latura unui cub


Bem vin adus din via Domnului,
beciul de sub podgorii
cu struguri întorşi
din brumă pe calea iernii


Sorbim în deplin mister
cuvânt cu cuvânt încet
din molan să nu-l trezim
la volan pe (poet)şofer...


08.01.2017-08.01.2018
Pasarea cetii e blogul meu. Literatura, Lumea vazuta de ITI, Consideratii inconfortabile, Jurnalier
pasareacetii.blogspot.com