luni, 29 mai 2017

Festivalul Armonii de primăvara. Tabletă verde






Am fost la Vişeul de sus



Martor la evenimente, declar că steagul Direcţiei 9 a fluturat pe Vişeul cel mai de sus!... 

Întâmpinaţi de un verde intens, copleşitor, cum numai culoarea zăpezii te-ar putea îmbogăţi cu nuanţa albului absolut, mereu înnoit de fulgii care cad, sau albastrul infinit al cerului spălat dimineaţa cu roua razelor, în care bulgărele  din sufletul tău pare să se fi oglindit până la contopirea deplină…

Un verde înluminat unic după o ploaie scurtă, senină ne-a găsit copii rătăciţi ai pădurii, osteniţi de drum lung

De obicei scriu tablete în alb şi negru pe coala de hârtie zămislită din inima lemnului, cu litere smulse nopţii spre a-şi găsi margine. Dar de data asta am întâlnit aici oameni vii, încremeniţi într-un spaţiu de timp ce nu cred că am puterea să-l transcriu în pagină. Un timp precipitat care curge între două râuri, dar rămâne acolo înlemnit întru obiceiurile locului, ca o poveste în care stăpâneşte deplin.

Mă uit la domnul Lucian Perţa, spirit în clocot, se zbate printre noi cum păstrăvul printre pietrele Vişeului sau al Vaserului, la alegere, să ne simţim bine, să avem de toate şi neapărat palincă strecurată în pahare mici. Întâi s-o adulmeci, apoi s-o înalţi în cerul gurii şi acolo să înflorească precum o metaforă nepereche.

Mă uit la doamna Firuţa (să-mi fie cu iertare, sărut mâna!), bogată în daruri, mereu printre noi împărţind zâmbete ca o adevărată hangiţă, nuntaşilor.

Mă uit la Gavril Ciuban fiu de pădurar cum adaugă el secunda la ziua de mâine şi cum apucă să tacă nesfârşitele versuri. Mă uit la ceilalţi voinici adunaţi în jurul mesei, ascultând ţipuritura miresei… ca nişte bătrâni ţapinari însetaţi, sorbind poezie în pahare mari si răchie din pahare mici.

Au fost de faţă Ioan Moldovan, directorul Revistei FAMILIA, Viorel Muresan, redactor sef-adjunct al Revistei Caiete Silvane, Olimpiu Nușfelean, director al Revistei Miscarea Literară, Ioan Pavel Azap redactor al Revistei Tribuna, precum si directorul Editurii Grinta din Cluj -Napoca Gabriel Cojocaru, Nicolae Scheianu, Lupu Petrovan, Florentina Loredana Dalian, Anuța Pop, Ileana Pop-Nemeș, Florin Verdeș, Stetco Ioana Ileana, Cornelius Drăgan şi încă mulţi alţi condeieri de valoare.

Festivitatea de la Primărie când s-au împărţit premiile Festivalului, un pic prea lungă după gustul meu şi urmărind un tipic prea festivist, am privit-o cu îngăduinţă şi răbdare, ştiind cât de greu se obţin fonduri, azi şi dintotdeauna, în cultură. Felicitări primarului şi tuturor celor care au dat o mână de ajutor la organizarea unui eveniment viu.

Am lăsat la sfârşit bucuria ca o împlinire a Direcţiei 9, care a propus pentru acest festival volumul În sensul copilului, al prietenului Eugen Pohonţu. Un volum dens, stilizat ca un diamant bine tăiat şi şlefuit ce reuşeşte să redea  întreagă strălucirea pietrei.

Apreciat fără nici o excepţie de juriu şi de toţi participanţii, volumul a obţinut Premiul întâi. Felicitări Eugen!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ma intereseaza comentariile ,fie si rautacioase